RETUR

I korte trekk: Som forbruker har du rett til å gå fra avtalen uten noen oppgitt grunn innen 14 dager. Du betaler selv returfrakt om du benytter angreretten. Beløpet blir tilbakebetalt når returen er mottatt. Du er ansvarlig for at varen pakkes forsvarlig og fraktes trygt tilbake til oss i original emballasje. Du får ikke angret på bestillinger fra printlab da det ikke er angrerett på varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner.

Har du ytterligere spørsmål om returer kan du kontakte oss på epost: hei@profildata.no

.

Gjennomføring av retur (Aktiv andling)

Det forplikter en aktiv handling* fra deg slik at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av angreretten. Dette sikrer at vi kan behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).

Angre dersom ordren ikke er sendt: Dersom du ikke har fått sendingsbekreftelse og status for varelinjene under ordre på "min side" er alt annet enn "sendt" kan du ringe oss på 22 90 27 90 eller sende en epost til hei@profildata.no og be om at hele ordren slettes.

Angre før ordren er hentet på utleveringsstedet: Ta kontakt med kundeservice på e-post hei@profildata.no eller telefon 22 90 27 90 og gi beskjed om at du ønsker å benytte angreretten. Du vil motta en mail som bekrefter at ordren er innenfor kriteriene for angrerett. Du behøver ikke å foreta deg noe mot utleveringsstedet. Når ordren kommer tilbake til oss vil den bli kreditert i sin helhet. Du vil noen dager senere motta en faktura for porto en vei (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Angre etter ordren er hentet: Kontakt oss på hei@profildata.no eller 22 90 27 90 og gi beskjed om at du ønsker å angre kjøpet og vi vil bekrefte/avkrefte om ordren er innenfor kriteriene for angrerett. Når bekreftelse er gitt får du tilsendt returinformasjon, og returner snarest mulig via et postkontor. Vi gjør oppmerksom på at det er forbruker som selv må bære kostnadene ved retur og står ansvarlig for at pakken returneres trygt tilbake til oss (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Vi oppfordrer til å sende med sporing slik at du har full oversikt over forsendelsen. Når vi har mottatt og behandlet din retur vil vi kreditere og tilbakeføre ditt tilgodehavende avhengig av betalingsmåte som er benyttet.

Angre på bestillinger fra printlab: Bestillinger av print tas ikke i retur da disse er produsert etter forbrukerens spesifikasjoner, dvs. varer som ikke er prefabrikkert, og som fremstilles på grunnlag av forbrukerens individuelle valg eller beslutninger. Det gis ikke retur på innramming da dette regnes som spesialtilpasset vare (jmf. Kjøpsloven §52).

Passiv handling: Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi utsteder deretter egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 300. Dersom ordren er forhåndsbetalt vil vi motregne denne fakturaen mot kredittnotaen og på denne måten redusere tilbakeføringen.

.

.

REKLAMASJON

I korte trekk: Dersom du har mottatt en vare med feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser etter kjøpsloven, jf. kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to etter at kjøper mottok varen. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.

Har du ytterligere spørsmål om reklamasjoner kan du kontakte oss på epost: hei@profildata.no

.

1. Feil ved leveranse
Har du mottatt feil vare eller vare med feil sender vi som hovedregel ny uten kostnader for deg. Dette forutsetter at du tar kontakt så snart som mulig og ikke senere enn 14 dager etter levering. Klagen må sendes skriftlig per mail til hei@profildata.no med bildedokumentasjon av feil eller mangler.  Ved en eventuell tvist følger vi forbrukerrådets retningslinjer for reklamasjonssaker.

2. Produksjonsfeil (printlab)

Bestillinger på print fra vår printlab har 100% garanti forutsatt korrekt håndtering. Oppstår det feil som ikke skyldes normal slitasje eller brukerfeil, er det viktig at du tar kontakt på mail eller telefon.

.

Gjennomføring av reklamasjon 

Be om å få tilsendt fraktetikett for retur.

Be om å få tilsendt reklamasjonskjema.

Fyll inn ordrenummer, kundenummer og fakturanummer.

Fyll inn kontonummer dersom du skal ha penger refundert fra oss.

Dersom grunnen til reklamasjon er skade må du fylle inn feltet for skademelding på returseddelen. (Husk at du da må legge ved skademelding utfylt av posten eller budfirma). Returner varen til oss i original emballasje sammen med returseddel.

.

TILBAKEBETALING

Kreditt/Debetkort: Tilbakeføres til kontoen knyttet opp mot kortet

Nettbank: Overføres til bankkontonummeret benyttet til betalingen

Faktura utstedt av Profil Data: Overføres til ønsket kontonummer

Finansiering (wordline): Krediteres kundens reskontro

Meny

Innstillinger

Del

Opprett en gratis konto for å lage ønskelister.

Logg inn